Sunday, July 13, 2008

Torsdag, fredag och lördag

Idag skulle vi lägga oss på gästbryggorna utanför hamnen (då kan vi åka när vi vill imorgon). När vi flyttat Lazy Duck tog vi Speedy duck in till land. Gick en promenad och och lunch. Tillbringade sedan eftermiddagen och kväll i båten. Duschade och läste.
Fredag morgon. Klockan 5 svensk tid ringde klockan, men vi kom inte iväg förrän 6. Det ljusnade inte på förrän 5.30. Hade glömt att sätta på plåster så vi fick ta tablett istället. Vi seglade hela dagen (bonnkryss). Det var gungigt och guppigt. Hade förberett dåligt med mackor så det fick bli cola och kex istälelt. Fick segla revat för vindenstyrkan var upp och ner hela tiden. Mitt på dagen dök det upp delfiner. Hoppade och frustade bredvid båten, men ville inte leka med oss den här gången. När det hade gått 8 timmar hade vi inte kommit halvvägs till målet så det blev plan B, Trebuerden. Vi kom exact när det var möjligt att åka in (Tur eller skicklighet). I kväll blev det Dahl´s restaurang. Sommnade ovaggat.
Lite sovmorgon blev det. Kunde inte gå ut förrän tidigast 9.30. Strax efter 10 kom vi iväg. Segel med stöttning av motor. Blåste dåligt och kryss. Målet La Paule. Kom dit vid 18.30. Gick upp ibyn och goda musslor och lite andra skaldjur. Imorgon vidare till Caramet De sur.