Sunday, July 20, 2008

Vi ser land

När det börja ljusna ser vi spanska kusten. Vi hade gjort det. Nu hade vi bara ca 9 timmar kvar. Jag måste säga att jag kände mig ganska fräsch trots att det bara blivit ca 6 timmars sömn på 2 dygn. Det började blåsa lite nu så vi fick en härlig segling till La Coruna. Det hade blivit ganska mycket motor det sista dygnet. Annars hade vi guppat fram i 3-4 knop. Äntilgen kunde vi lägga till i La Coruna. Hamnvärden som mötte oss kunde ingen engelska så efter tredje tilläggningen kom vi rätt. Sånt tar på humöret när man är trött och hundrig. Vi fick papper vi skulle fylla i. Vi hade 1 timme på oss att gå med det till hamnkontoret. Solen gasade ner i sittbrunnen när jag skulle fylla i pappret och sen blev det min otur att checka in. Jag säger bara "manjana". Jag fick räkna till 10 många gånger innan jag var tillbaka till båten där nu biminin var uppfälld och glas med vin stod och väntade. Sedan en härlig dusch. Nu skulle vi upp på stan och leta mat. Tapas förstås. Vi var tvungna att en ölpaus på torget innan vi gick vidare. Vi hade tur och hittade ett bra ställe där vi åt bläckfisk. Sedan gick vi vidare till ett annat ställe där jag åt musslor (ovanligt) och Lasse tog korv. Sedan bar det hem till båten för att sova. Sovmorgon härligt. Mera......

No comments: