Friday, September 19, 2008

2008.09.14-2008.09.16

Gav oss av vid 9-tiden efter att ha checkat ut först. När vi kom till Canet blåste det halv storm. Tillbringade 2 timmar där. Skrev och fotade. Ännu mer förvirrade. Vid 19-tiden var vi tillbaka i Marseille. Checkade in på hotellet , lämnade tillbaka bilen och åt middag på hotellet. Planet skulle gå 6.40 nästa morgon och vi åkte med Ryanair.

Klockan 5 ringde klockan. Packade ihop och transfer till flygplatsen. Skulle köpa frukost men nästan allt var slut. Blev kaffe och trekantsmacka i plastförpackning. Väl framme i Porto missade vi precis bussen till Vigo. Nu kunde vi köpa en bättre frukost. Det var en självmordspilot som chaufför på bussen. Pelle i botten hela tiden och satt nästan och sov. Glada när vi landade på busstationen i Vigo. Satte oss i en taxi som tog oss hem till Lazy och Baiona. Allt var bra. Gick ut och åt på kvällen.

Sov länge. Tvättade, handlade, packade upp och allmänt pyssel. Imorgon skulle Lasse åka hem till Sverige och jag skulle vara kvar själv i båten. Idag lagade kocken pannbiff som vi åt på kvällen.