Friday, September 19, 2008

2008.09.08-2008.09.10

Efter frukosten gav vi oss av till nästa Ria, Ria de Vigo och Baiona. Gick för motor. Väl framme lagade kocken en god lunch (Masaman). Bokade biljetter hem till Sverige till Lasse. Skulle åka hem 17-19 sept. Kollade när bussen skulle gå från Vigo till Porto nästa dag. Vi skulle flyga till Cannes. Båtmässa. Gick en sväng i stan och åt på en trevlig restaurang. Verkade en bra hamn att lämna båten på.

Packade väskan efter frukost och tog en taxi till Vigo och bussen vidare till Porto (portugal). Fick tag i ett rum nära flygplatsen för vi skulle inte flyga förrän nästa morgon. Tog sedan metron in till Porto. Där var det liv och rörelse. Det blev nästan en kulturchock efter lugna dagar på båten. Vandrade runt i staden. Tog lite öl och vinpausar. Stora råttor sprang och plockade mat vid flodstranden i stan. Usch! Åt en bit mat senare under kvällen och tog en taxi tillbaka till rummet.

Frukost fick vi äta på flygplatsen. Framme i Marseille hade vi hyrt en bil. Åkte kustvägen till Cannes. Tog ca 5 timmar. Vi skulle bo ca 1 mil norr om Cannes. Tog ca 1 timme att hitta till hotellet trots GPS. Åt middag på restaurangen bredvid hotellet för de hade inte någon egen restaurang.