Friday, September 19, 2008

2008.09.17-2008.09.19

Efter frukost packade Lasse sin väska och tog taxi till flygplatsen i Vigo. Jag fördrev dagen med att läsa och jobba lite. Gick upp på stan, tog ett glas vin och läste en bok. Tittade på en DVD på kvällen.

Vaknade på torsdagsmorgonen av att det regnade. Började städa båten Från för till akter. Tvättade lakarn. På eftermiddagen gick jag till ”Parador Conde de Gondomar”, en kunglig borg som är omgjord till ett hotell. Vackert att gå längs murarna och se ut över havet. Då kände jag att jag ville iväg igen. Gick till ett kafe , tog ett glas vin och kaffe. Boken var med naturligtvis. Lugn hemmakväll.

Vaknade och tog på mig joggingskorna och tog en timmes promenad längs ”Parador” igen. Vädret var soligt och skönt redan nu. Tvättade idag igen. Vid lunchtid gick jag och åt bläckfisk och en sallad. Efter siestan ska jag gå och handlade. Lasse ringde och sa att han köpt med mat som vägde 20 kg från Sverige. Bröd (grovt), salt lakrits, pulverkaffe, steksmör och annat. I kväll ska jag göra en lasange som är färdig när husse kommer hem.

Ha det så bra hemma i Sverige

Hälsningar

Vi på Lazy

No comments: