Saturday, September 27, 2008

2008.09.20

Tog lite sovmorgon. Innan frukost tog vi en morgonpromenad runt borgen. Vi bestämde oss för att lägga oss på svaj utanför I de S Martin. Lasse gick och handlade medan jag plockade i ordning i båten. När vi skulle fylla på vattentankarna upptäckte vi att jag hade fyllt på vatten i toatanken i stället. Så när jag checkade ut fick jag fråga var man kunde köpa bakteriedödande medel som man häller i vattentankarna. På apoteket skulle det finnas. Väl där så talade de inte engelska. Jag fick fråga en annan kund, en yngre kille, om han kunde engelska och hjälpa mig att köpa medlet. Men inte hade de det. In i grannbutiken (båtbutik) och där fanns det. När allt var ordnat var det skönt att kasta loss. I viken in till hamnen såg vi delfiner. Motorgång för någon vind fanns inte. Vi la oss i viken ovanför den vi tänkt för det var många andra båtar i den viken vi tänkt. Portugiser som badade och solade. Lagade mat och hade det skönt i solen. Tidig kväll gick vi och la oss i S Martin. Bättre skydd för vinden där. Efter ett tag kom en polisbåt och slog en lov in i viken. Tre motorbåtar bredvid oss fick eld i baken och försvann med raketfart. Varför vet vi ej. Ön var ett naturreservat för måsar och skarvar (knäppt), så man fick inte gå i land. Det var lite blåsigt på natten och några stora svall så sömnen var lite orolig under natten.

No comments: